úterý 17. června 2014

30 Day Book Challenge ~ Day 01


Day 01 ~ Oblíbená kniha

Oblíbených knih mám hned několik, ale asi bych upřednostnila Než jsem tě poznala od Jojo Moyes. Je to kniha bez nadpřirozena, z normálního života. Je to něco, co by se mohlo stát i vám. I přestože upřednostňuji fantasy a sci-fi knihy, knihu jsem si koupila a nelituji toho. 
Než jsem tě poznalaKniha vás do sebe vtáhne, uhrane vás svým příběhem a vy ji musíte číst až do rozednění. Nemůžete ji odložit, a když už musíte, tak stejně na ni musíte neustále přemýšlet a uvažovat o dalším osudu hlavních postavách.
Kniha je o dívce, která se začne starat o handicapovaného člověka, kterému se při nehodě, kterou nezavinil, porušila mícha a on je uvázaný na invalidní vozík. Will Traynor, handicapovaný muž, si před nehodou užíval života do poslední minuty, podnikal nebezpečné výlety a miloval svou přítelkyni a adrenalin. Po nehodě mu přijde život zbytečný. Nemůže si života užívat a nemá jak, ani pro co žít. Willova matka najme Louisu Clarkovou, aby Willovi pomáhala a ukázala mu, že má proč žít. Dívka podniká všemožné, aby toho dosáhla.

Kniha mě zaujala jak stylem psaní, tak i příběhem. Postavy v knize si nešlo nezamilovat. Je to kniha, která čtenáři ukázala všemožné stránky lidského života. Lehké, nelehké, krásné, drsné, plynulé i jako na horské dráze. Spisovatelka se snažila poukázat na to, že každý má důvod proč žít, pro co (nebo koho) dýchat...