pondělí 23. června 2014

30 day book challenge ~ Day 04

Day 04 ~ Kniha, který tě rozbrečí

Nepamatuji si, kdy by mě nějaká kniha rozbrečela, tak alespoň budu v paměti hledat knihu, která mě nejvíce zasáhla.
Kniha která mě nejvíce zasáhla? Při této otázce se mi vybavují hned dvě knihy. Již už dříve zníměná Než jsem tě poznala od Jojo Moyesové a Hvězdy nám nepřáli od Johna Greena.
Obě knihy mají podobný příběh i podobný konec. Jsou si podobné, ale i zároveň tak rozdílné. 
Knihy mě tak zasáhli, postavy a jejich příběh mě doslova vyrval srdce z těla. Tyto knihy musí číst čtenář až do samého rozednění a kruhů pod očima nelituje. Nelituje ani očí opuchlých od pláče, i přestože ví, že v takovém stavu musí vyjít na veřejnost, či do školy nebo do práce. Nelituje toho, protože já šťasten, že mohl s postavami ten příběh prožívat, ač mu ublížil. 
Knihy jako tahle, přinutí čtenáře k soucitu vůči hlavním postavám.
Hazel Grace Lancaster v Hvězdách a Louisa Clarková a Will Traynor v knížce Než jsem tě poznala.
Tyto knihy vás donutí pochybovat o tom, zda je život spravedlivý.
A je? Nebo není?
 


Žádné komentáře:

Okomentovat