neděle 15. června 2014

Crescendo - Becca Fitzpatrick

Knihu jsem začala číst v době, kdy jsem na čtení hodně kašlala, neměla jsem na to náladu a taky v době, kdy končil školní rok a já měla hodně nerozhodných známek, tak jsem se hodně učila. (No dobře, hodně možná ne, ale pořád víc, než jindy.) Takže než jsem Crescendo přečetla, trvalo mi to delší dobu, než jsem zvyklá.
Četla jsem první díl této série - Zavržený. A líbilo se mi to. Moje kamarádka tuto sérii také četla a říkala, že prý kvůli této sérii začala mít nerada anděly a že se jí knížky nelíbily. Já trochu nad čtením těchto knížek váhala, protože andělé jsou moje nejoblíbenější nadpřirozené bytosti a já si je nechtěla hnusit. Ale nakonec jsem svým oblíbencům podlehla a knížky si v knihovně půjčila, celou sérii čítající čtyři knihy (Zavržený, Crescendo, Ticho a Finále).
První díl, tudíž Zavržený se mi líbil, byl originální a andělé byli plusem, a já se nemohla dočkat, až si budu moc přečíst Crescendo.

Zatímco Zavržený byl spíše o pronikání hlavní hrdinky - Nory - do světa andělů, Crescendo je spíše o nejistotách ve vztahu Nory s Patchem. Nejdříve ho chce, pak je s dalším klukem, jen aby mu dokázala, že se od něj odpoutala a že jí nechybí. A přijde mi, že je to pořád dokola. Řešení jiných událostí věnuje spisovatelka málo prostoru. Věřím, že v dalších dílech to Becca Fitzpatrick napravila.
Nora Greyová, hlavní hrdinka, se mi svou povahou moc nelíbila. Ale jak je u mě už zvykem, hlavní postavy si vždy oblíbím i navzdory jejich mouchám.
Rozhodně ale spisovatelce dávám plus za to, že svůj složitý příběh dokázala vysvětlit. Že tu složitou zápletku rozpletla tak, že to čtenář dokáže pochopit.

Knížka nepatří mezi ty nejhorší, ale mezi nejlepší také ne. A proto ji dávám jen 3/5 hvězdičky.

***